Veel gestelde vragen
Bestellen
Hoe werkt het bestellen bij lieverduurzaam.nl?
Heb je een artikel gevonden dat je graag wil hebben?
- Aan winkelwagen toevoegen
Voeg het artikel toe aan je winkelmandje door op de knop "Aan winkelwagen toevoegen" te drukken. Er verschijnt een bevestiging op je scherm dat het artikel aan je winkelwagen is toegevoegd. Je kunt hier kiezen je winkelwagen te bekijken, over te gaan tot afrekenen of terug te keren naar de winkel om verder te winkelen.
- Nu kopen
Door op de knop “Nu kopen” te klikken ga je direct het aankoopproces in.
- Om je bestelling definitief te maken ga je naar je winkelmandje. Deze vind je in de rechter bovenhoek van je scherm. Door op het icoon van de boodschappentas te klikken wordt je doorgeleid naar jouw winkelmandje.
- In je winkelwagen zie een samenvatting van je bestelling en het geschatte totaalbedrag.
Je kunt hier het aantal artikelen veranderen of een artikel verwijderen.
Verzending en kortingen worden bij de checkout berekend.
- Door op de knop afrekenen te drukken kom je direct in het afrekenscherm.
Hier kun je inloggen in je account of je gegevens invullen. (Contact, Bezorgadres, Verzendwijze, Betalingswijze en eventueel een Factuuradres. Ook staat hier je definitieve besteloverzicht.
- Druk op de knop “Bestelling nakijken”. Je wordt nu doorgeleid naar het afrekenscherm. Kijk hier de samenvatting van je bestelling na en vul eventueel een kortingscode in.
- Druk op de knop “Betalen”. Je gaat nu afrekenen.
Tip:
Als je de bestelling plaatst met je eigen lieverduurzaam.nl account gaat het bestellen sneller. Een aantal gegevens worden dan automatisch ingevuld.
Maar ook zonder account kun je de bestelling plaatsen en afrekenen. Wij hebben dan je naam- en adresgegevens, telefoonnummer en email nodig.
Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen.
Als je bestelling afgerekend is ontvang je automatisch een bevestigingsmail op jouw emailadres.
Heb je deze niet ontvangen?
- Het kan zijn dat de mail wordt tegengehouden door jouw spamfilter. Check dan jouw “ongewenste email”, “spam”, of “reclame” mapje. Hier zul je de bevestigingsmail terugvinden.
Heb je een Microsoft emailadres, bijvoorbeeld @hotmail.com, @live.nl of @outlook.com, dan adviseren we je om ons e-mailadres info@lieverduurzaam.nl uit de lijst met geblokkeerde afzenders te verwijderen. Daarna ontvang je de bevestigingsmail weer in je inbox.
- Het kan zijn dat er een spelfout in je emailadres staat. Stuur in dit geval een email aan: info@lieverduurzaam.nl en vraag de bevestigingsmail op. Deze zullen we je dan sturen inclusief de track and trace codes.
Kan ik bestellen zonder een account?
Ook zonder account kun je een bestelling plaatsen en afrekenen. Wij hebben dan je naam- en adresgegevens, telefoonnummer en email nodig.
Tip:
Als je de bestelling plaatst met je eigen lieverduurzaam.nl account gaat het bestellen sneller. Een aantal gegevens worden dan automatisch ingevuld.
Maak je eigen account aan. Klik hier
Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?
Als je na het plaatsen van je bestelling deze wilt wijzigen of annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via: +31 (0)30 320 5009 of stuur een mail naar info@lieverduurzaam.nl
Is de bestelling al verwerkt in het magazijn, dan kunnen we je bestelling helaas niet meer wijzigen of annuleren.
Betalen
Hoe kan ik mijn aankoop betalen?
Op lieverduurzaam.nl kun je verschillende betaalmethoden kiezen en altijd veilig afrekenen.
iDEAL
Kies je deze betaalwijze, dan wordt je automatisch doorgeleid naar de betaalomgeving van je eigen bank.
Bancontact
Kies je voor Bancontact dan betaal je rechtstreeks vanaf je eigen bankrekening bij jouw eigen bank.
Paypal
Kies je voor Paypal, dan wordt je naar jouw eigen paypal-omgeving geleid.
MasterCard
Kies je voor MasterCard, dan wordt je naar jouw eigen credit card omgeving geleid.
Maestro
Kies je voor Maestro, dan wordt je naar jouw eigen credit card omgeving geleid.
Visa
Kies je voor Visa, dan wordt je naar jouw eigen credit card omgeving geleid.
Sofort
Kies je voor Sofort, dan wordt je automatisch doorgeleid naar de betaalomgeving van je eigen bank.
UnionPay
Kies je voor UnionPay, dan wordt je automatisch doorgeleid naar de betaalomgeving van je eigen bank.
Kan ik achteraf betalen met Billink of Klarna?
Bij lieverduurzaam.nl kun je niet achteraf betalen. Gebruik daarom een van de vele andere aangeboden betaalwijzen.
Kan ik een VVV bon, Irischeque of Boekenbon bij jullie inwisselen?
Bij lieverduurzaam.nl kun je geen VVV bonnen, Irischeques of Boekenbonnen inwisselen.
Is betalen bij lieverduurzaam.nl veilig?
Bestellen en betalen gebeurt bij lieverduurzaam.nl in een veilige omgeving. Alle informatie loopt via een door een SSL protocol beveiligde verbinding. Hierdoor zijn jouw gegevens veilig. Jouw betalingsgegevens worden door ons niet bewaard.
Verzenden
Hoe verloopt de verzending?
Bij Liever Duurzaam versturen wij ook liever duurzaam. We proberen de artikelen zoveel mogelijk rechtstreeks van de leverancier naar jou te sturen zodat we zo min mogelijk transportbewegingen creëren. Sommige artikelen hebben wij in ons eigen magazijn en versturen wij binnen Nederland en België met PostNL.
Nadat je jouw bestelling definitief hebt gemaakt en hebt betaald gaan wij voor jou aan de slag.
Als jouw pakket is meegegeven aan de vervoerder ontvangen wij een track and trace code. Deze track and trace code krijg jij per email toegezonden en kun je ook terugvinden in jouw account. Hiermee kun je jouw aankoop volgen.
In de app of op de site van de vervoerder kun je soms de gewenste levertijd en locatie aanpassen.
Wat gebeurt er met mijn pakket als ik niet thuis ben?
Als je niet thuis bent wordt het pakket bij de buren bezorgd. Lukt dit niet dan wordt het pakket naar een pakketpunt gebracht.
Hier krijg je een email van waarmee je vervolgens in de app of op de site van de vervoerder kunt zien waar je jouw pakket kunt ophalen.
Het pakket wordt een week bewaard. Na een week wordt je pakket teruggezonden naar Liever Duurzaam of naar de leverancier.
Wil je het pakket opnieuw laten verzenden, dan berekent Liever Duurzaam verzendkosten. In overleg met jou wordt er dan een nieuwe leveringsafspraak gemaakt.
Wat zijn de verzendkosten?
Nederland
Bestellingen > €50 - gratis
Bestellingen < €50 - € 6,95
België
Bestellingen > €50 - gratis
Bestellingen < €50 - € 8,95
Wat zijn de levertijden?
- Voor artikelen die Liever Duurzaam verstuurd vanaf de leverancier geldt een levertijd van 1-3 weken.
- Voor artikelen die vanuit het magazijn van Liever Duurzaam komen geldt een levertijd van 1-5 dagen.
Het kan voorkomen dat jouw bestelling bestaat uit meerdere artikelen van verschillende leveranciers of meerdere artikelen die vanaf verschillende locaties worden verstuurd. In dit geval kan het zo zijn dat je artikelen op verschillende momenten worden bezorgd. Wij houden je hiervan op de hoogte.
Ik heb geen track and trace code ontvangen.
Als jouw bestelling is verstuurd ontvang je een bevestigingsmail met track and trace codes op jouw emailadres.
Heb je deze niet ontvangen?
Het kan zijn dat de mail wordt tegengehouden door jouw spamfilter. Check dan jouw “ongewenste email”, “spam”, of “reclame” mapje. Hier zul je de bevestigingsmail terugvinden.
Heb je een Microsoft emailadres, bijvoorbeeld @hotmail.com, @live.nl of @outlook.com, dan adviseren we je om ons e-mailadres info@lieverduurzaam.nl uit de lijst met geblokkeerde afzenders te verwijderen. Daarna ontvang je de bevestigingsmail weer in je inbox.
Het kan zijn dat er een spelfout in je emailadres
staat. Stuur in dit geval een email aan: info@lieverduurzaam.nl
en vraag de bevestigingsmail op. Deze zullen we je dan sturen inclusief de track and trace codes.
Kan ik mijn bestelling bij een pakket-punt afhalen?
Ja, je kunt jouw pakket laten bezorgen bij een pakketpunt.
Als jouw pakket is meegegeven aan de vervoerder krijg jij per email de track and trace code toegezonden.
In de app of op de site van de vervoerder kun je de gewenste levertijd en locatie aanpassen. Dit kan ook een pakketpunt zijn.
Als jouw pakket al onderweg is kun je soms de afleverlocatie alsnog veranderen. Dit doe je in de app of op de website van de vervoerder.
Het pakket blijft 1 week bij het pakketpunt liggen. Daarna wordt het retour gestuurd.
Zorg dus dat je op tijd je pakket ophaalt.
Kan ik mijn bestelling bij jullie in Soest ophalen?
Je kunt je bestelling niet in Soest afhalen.
Omdat wij graag zo efficiënt mogelijk verzenden komen veel artikelen rechtstreeks van de leverancier. Hiermee besparen wij onnodige transportbewegingen en dragen we zo een steentje bij aan een schoner milieu.
In uitzonderlijke gevallen is alles mogelijk natuurlijk. Neem hiervoor contact met ons op via info@lieverduurzaam.nl
Wat zijn de leveringsvoorwaarden?
De leveringsvoorwaarden van Liever Duurzaam vind je hier
Retourneren
Hoe kan ik een product retourneren?
Je kunt je bestelling binnen 14 dagen retourneren.
Stap 1: Meld je retour aan.
Meld je retour aan via info@lieverduurzaam.nl. Vermeld hierbij het bestelnummer uit de bevestigingsmail en de reden voor de retourzending.
De verzendkosten voor het retourneren van artikelen zijn voor je eigen rekening. We vragen hiervoor je begrip. De kosten van het terugsturen zijn afhankelijk van de grootte en gewicht van het pakket. Hier vind je de tarieven van PostNL en DHL.
Stap 2: Verpak de artikelen in een goede stevige doos.
Het product dient 'wanneer redelijkerwijs mogelijk' onbeschadigd te zijn en in een originele verpakking verpakt te zitten. Je bent zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken en verzenden van je pakket.
Verstuur de artikelen liefst in de doos waarin je ze hebt ontvangen. Of anders in een doos die de artikelen goed beschermt.
Plak in ieder geval geen verzendlabel en tape op het artikel zelf. Wij willen het artikel graag weer kunnen verkopen.
Stap 3: Verstuur het pakket.
Geef het pakket af bij een pakketpunt.
Adresgegevens:
Liever Duurzaam
Regentesselaan 4-A
3762DS Soest
Nederland
Stap 4: Terugstorten aankoopbedrag.
Nadat de retourzending is verwerkt in ons magazijn, wordt het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen teruggestort. Je wordt hiervan op de hoogte gesteld per email.
Opmerkingen:
- Een retourzending is voor risico en rekening van de koper. Dit houdt in dat je zelf de verzendkosten voor het retourneren draagt en Liever Duurzaam niet aansprakelijk is voor beschadigingen en het zoekraken van de retourzending.
- Het product dient 'wanneer redelijkerwijs mogelijk' onbeschadigd te zijn en in de originele verpakking verpakt te zitten.
Wanneer je meer doet met de producten dan het beoordelen daarvan (om te kijken of je het wil houden) en daardoor schade aan het product ontstaat, mogen wij de waardevermindering die daardoor ontstaat aan je doorberekenen.
- Als je het artikel wilt ruilen, dan kun je het artikel retour sturen en het gewenste artikel via de webshop bestellen.
- Wil je gebruik maken van je herroepingsrecht print dan het herroepingsformulier uit,
vul deze volledig in en stuur hem mee met je retourzending.
Klik voor de voorwaarden hier
Kan ik een product ruilen?
Als je een artikel wilt ruilen dan kun je het artikel naar ons retour sturen en het gewenste artikel via lieverduurzaam.nl bestellen.
Liever Duurzaam biedt geen omruilservice.
Je kunt je bestelling binnen 14 dagen retourneren.
Stap 1: Meld je retour aan.
Meld je retour aan via info@lieverduurzaam.nl. Vermeld hierbij het bestelnummer uit de bevestigingsmail en de reden voor de retourzending.
De verzendkosten voor het retourneren van artikelen zijn voor je eigen rekening. We vragen hiervoor je begrip. De kosten van het terugsturen zijn afhankelijk van de grootte en gewicht van het pakket. Hier vind je de tarieven van PostNL en DHL.
Stap 2: Verpak de artikelen in een goede stevige doos.
Het product dient 'wanneer redelijkerwijs mogelijk' onbeschadigd te zijn en in een originele verpakking verpakt te zitten. Je bent zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken en verzenden van je pakket.
Verstuur de artikelen liefst in de doos waarin je ze hebt ontvangen. Of anders in een doos die de artikelen goed beschermt.
Plak in ieder geval geen verzendlabel en tape op het artikel zelf. Wij willen het artikel graag weer kunnen verkopen.
Stap 3: Verstuur het pakket.
Geef het pakket af bij een pakketpunt.
Adresgegevens:
Liever Duurzaam
Regentesselaan 4-A
3762DS Soest
Nederland
Stap 4: Terugstorten aankoopbedrag.
Nadat de retourzending is verwerkt in ons magazijn, wordt het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen teruggestort. Je wordt hiervan op de hoogte gesteld per email.
Opmerkingen:
- Een retourzending is voor risico en rekening van de koper. Dit houdt in dat je zelf de verzendkosten voor het retourneren draagt en Liever Duurzaam niet aansprakelijk is voor beschadigingen en het zoekraken van de retourzending.
- Het product dient 'wanneer redelijkerwijs mogelijk' onbeschadigd te zijn en in de originele verpakking verpakt te zitten.
Wanneer je meer doet met de producten dan het beoordelen daarvan (om te kijken of je het wil houden) en daardoor schade aan het product ontstaat, mogen wij de waardevermindering die daardoor ontstaat aan je doorberekenen.
- Als je het artikel wilt ruilen, dan kun je het artikel retour sturen en het gewenste artikel via de webshop bestellen.
- Wil je gebruik maken van je herroepingsrecht print dan het herroepingsformulier uit,
vul deze volledig in en stuur hem mee met je retourzending.
Klik voor de voorwaarden hier
Wat is het terugbetalingsbeleid?
Nadat de retourzending is verwerkt in ons magazijn, wordt het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen teruggestort. Je wordt hiervan op de hoogte gesteld per email.
Het terugbetalingsbeleid van Liever Duurzaam vind je hier
Garantie
Heb ik garantie op mijn aankoop?
Ja. Op alle artikelen die je koopt bij lieverduurzaam.nl heb je garantie.
Als je bij Liever Duurzaam een product koopt garanderen wij dat het artikel in goede staat is en bij normaal gebruik zoals verwacht blijft werken. Dit is de wettelijke garantie. De wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat je als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Mocht dit toch niet zo zijn, dan zorgt Liever Duurzaam voor een passende oplossing. Wij zorgen dan dat je artikel wordt hersteld of vervangen of dat we het aankoopbedrag aan je terugstorten.
Het geleverde artikel is beschadigd, wat nu?
Wat vervelend dat je artikel beschadigd afgeleverd is.
Om je hierbij zo goed mogelijk te assisteren vragen we je een mail te sturen aan info@lieverduurzaam.nl met de volgende gegevens:
- Het bestelnummer (Dit staat vermeld op de meegeleverde pakbon en in je persoonlijke account op lieverduurzaam.nl.)
- Uitleg over de beschadiging en hoe die is ontstaan.
- Een foto en/of video van de beschadiging.
- Een foto of video van de beschadigde verpakking.
Na het ontvangen van je email zullen wij zo snel mogelijk contact met je zoeken om samen tot een passende oplossing te komen.
Hoe maak ik gebruik van de garantie?
Als een artikel dat je gekocht hebt bij Liever Duurzaam binnen 1 jaar kapot gaat dan zullen wij het artikel herstellen, vervangen of het aankoopbedrag terugstorten.
Om gebruik te maken van de garantie vragen we je het volgende te doen:
Stuur een mail aan info@lieverduurzaam.nl met de volgende gegevens:
- Het bestelnummer (Dit staat vermeld op de meegeleverde pakbon en in je persoonlijke account op lieverduurzaam.nl.)
- Uitleg over de beschadiging en hoe die is ontstaan.
- Een foto en/of video van de beschadiging.
- Een foto of video van de beschadigde verpakking.
Na het ontvangen van je email zullen wij deze beoordelen en contact met je zoeken om samen tot een passende oplossing te komen. Dit kan soms even duren omdat wij direct contact leggen met de leverancier en/of vervoerder.
Hoe kan ik een klacht indienen?
Dat jij tevreden bent met de service van Liever Duurzaam is voor ons het allerbelangrijkst.
We vinden het fijn als je ons laat weten dat jij vind dat onze service op het gebied van verzending, afhandeling of service verbeterd kan worden. En als je een klacht hebt over een product horen wij dat ook heel graag. Samen kunnen we er zo voor zorgen dat de artikelen en services van Liever Duurzaam continue verbeterd worden.
Neem contact met ons op via info@lieverduurzaam.nl
Stel dat we er na een klacht samen niet uitkomen, dan kun je het geschil voorleggen aan derden. Er zijn verschillende instanties waar je terecht kunt waaronder bijvoorbeeld het Europees ODR platform.
Contact
Hoe leg ik contact met Liever Duurzaam?
Je kunt op verschillende manieren contact zoeken met Liever Duurzaam.
- Contactformulier:
Om direct naar het contactformulier te gaan, klik hier.
In het menu bovenaan de pagina kun je klikken op “Contact”. Je wordt dan automatisch doorgeleid naar het contactformulier.
Onderaan deze pagina is ook een contactformulier dat je kunt invullen.
- Email:
Je kunt ook direct een email sturen aan: info@lieverduurzaam.nl
- Telefoon:
Je kunt ons bellen via +31 30 320 5009
- Bezoek:
Je kunt ons alleen op afspraak bezoeken.
Ons adres:
Liever Duurzaam
Regentesselaan 4-A
3762 DS, Soest
Parkeren op de openbare weg.